רצפות לתעשיית התרופות- איך הן עומדות בתקנים המחמירים?

כאמור, כדי שיהיה ניתן לעמוד בכל התנאים המחמירים, רצפות לתעשיית התרופות יהיו מצופות בשכבה המקנה להן עמידות ומהווה מחסום בפני חדירת חומרים רבים. הציפוי יכול להיות ציפוי אפוקסי או MMA שהמשותף לשניהם הוא היותם תערובת של פולימרים הנמרחים כשכבה על גבי המשטח שתחתיהם, מתייבשים באוויר והופכים להיות שכבה דקה וכמעט בלתי נראית אך קשיחה. כאשר מדובר על רצפות לתעשיית התרופות ניתן לבחור ציפוי שהוא אנטי בקטריאלי כך שהשמירה על היגיינה וסטריליות תהיה אפילו גבוהה יותר. את הציפוי מיישמים לרוב על שכבת בטון, כי הבטון הוא חומר הסופג בצורה הטובה ביותר את שכבת הציפוי כך שהם הופכים לאחד, זאת בניגוד לקרמיקה או גרניט פורצלן.

מהם היתרונות הנוספים של הציפוי?

בין אם זה ציפוי אפוקסי, MMA או סוגי ציפוי אחרים "מהמשפחה", רצפות לתעשיית התרופות אשר מצופות בשכבה זו הן עמידות בפני שחיקה מכנית, כך שבאולמות ייצור או מחסנים בהם יש מכונות כבדות או תנועה של מלגזות חשוב שיהיה ציפוי זה כדי למנוע את שחיקת הריצוף. כאמור הציפוי מקנה עמידות בפני חומרים כימיים שחדירתם אל תוך המשטח יכולה לגרום לו נזקים בעקבות תגובות לא רצויות. הציפוי הופך את המשטח לעמיד בפני התלקחות. מעבר לכך ישנו ציפוי יעודי העמיד במיוחד בפני קור ומקנה לריצוף עמידות בפני שינויי טמפרטורה, כולל קור משמעותי שללא הציפוי היה גורם לנזקים.

חברת מיכאל גרינברג מתמחה בכל הקשור לריצוף וציפוי אזורים ציבורים ותעשייתיים לסוגיהם: תעשיות מזון, תרופות, חניונים ועוד לצד ציפוי הנעשה בבתים פרטיים. מוזמנים ליצור קשר.

מאמרים נוספים

post-image
ציפוי אנטי סטטי

באולמות ייצור בהם ישנה עבודה מתמשכת עם ציוד אלקטרוני וחשמלי עלול להיווצר חשמל סטטי המסכן...

קריאה נוספת
post-image
איטום צמנטי

בתחום האיטום יש היום פתרונות מגוונים ביותר, וזה לא במקרה. העניין הוא שאיטום חשוב בלא...

קריאה נוספת
post-image
רצפת אפוקסי לבית

אתם עושים שיפוץ בבית וחושבים לחדש, בין היתר, גם את הרצפה? אם כך, ברור מדוע...

קריאה נוספת
post-image
ציפוי אפוקסי לבטון

בטון הוא אחד החומרים החזקים ביותר שישנם, אך לצד החוזק שלו, או דווקא בשל כך,...

קריאה נוספת
post-image
ריצוף תעשייתי

יש הרבה דברים שמאפיינים תעשיות שונות, ואחד מהם הוא השימוש במכונות גדולות. בדרך כלל, כשאנחנו...

קריאה נוספת