מחיר זול יגרום למבצע לחסוך בכמה דברים:
- הכנה – זהו שלב קריטי, שהרבה חברות לא מודעות אליו ומנסות לחסוך במקום להשקיע בתשתית
- כח האדם – חיסכון בכח אדם גורם לפרויקטים להמשך זמן ממושך יותר ואיכות הביצוע יורדת בהתאם.
- חומרים – משתמשים בחומרים פחות איכותיים, אחוז מדללים ותוספות גדול בהרבה מהוראות היצרן.
מחיר גבוה לא מבטיח ביצוע מושלם ויחד עם זאת, מחיר נמוך פוגע באיכות. הלקוח, שניסה להיות יעיל וחסכוני – נפגע. תדרשו תוכנית ביצוע מראש ובכך תמנעו מהמצב "לעבודה זולה יש מחיר כבד".