חומר לציפוי רצפות

אם בעבר משטחים מבריקים הנראים כמשטח אחד גדול ללא "תפרים" היו מאפיינים רק מבנים ציבוריים גדולים או מבנים תעשייתיים, היום הביקוש למשטחים כאלה גדל וכך גם ההתפתחות בתחום. היום ישנו חומר ציפוי לרצפות שהוא בעל מראה אסתטי המתאים גם לבתים פרטיים ואפילו מראה עיצובי ודקורטיבי. החומר בו משתמשים לציפוי רצפות הוא תערובת פולימרית אותה מערבבים עם חומר נוסף המביא להתקשות התערובת תוך מספר שעות. כך נוצר ציפוי קשיח ועמיד מאוד המגן היטב על הריצוף. אחד החומרים המוכרים הוא ציפוי אפוקסי המגיע בצורה נוזלית או צמיגית ומתקשה תוך מספר שעות לאחר ערבובו עם חומר מתאים.

למה מומלץ חומר לציפוי רצפות?

כאמור, בשנים האחרונות גם בבתים פרטיים החלו ביישום חומר לציפוי רצפות, בין אם אפוקסי או MMA במטרה לתת לבית מראה מבריק (או חצי מבריק) וחלק ללא תפרים וגם כדי להגן על הריצוף תחתיו מפני שחיקה, היווצרות סדקים ושברים וגם לניקיון קל יותר. בתעשיות השונות חומר לציפוי רצפות הוא נפוץ עוד הרבה יותר. בתעשיית המזון והתרופות הציפוי מגן מפני חדירת חומרים כימיים שעלולים להזיק והציפוי גם מסייע לשמירה על סטריליות. באולמות הייצור והמחסנים בתעשיות השונות  בהם יש מכונות כבדות ותנועת מלגזות הציפוי מגן מפני שחיקה מכנית בעקבות המשקלים הכבדים ועמידה בעומסים. כך גם במוסכים וחניונים. בכל מקום בו ישנה עבודה עם חומרים כימיים ודליקים הציפוי מהווה חומר מגן גם מפני התלקחות.

איך מיישמים את הציפוי?

חומר ציפוי לרצפות יכול להגיע כאמור בצורה של נוזל  או חומר צמיגי כמו אפוקסי או בצורה של תערובת גרגרית כמו MMA. כדי ליישם את החומרים בצורה הטובה ביותר חשוב לעשות זאת על גבי משטח שיספוג את החומר היטב. לכן, כאשר ישנו כבר ריצוף קודם של גרניט פורצלן, קרמיקה או טרצו, מסירים את הריצוף עד לשכבת החול ומתקינים במקומו ריצוף ללא גלזורה שיוכל לספוג היטב את הציפוי. הציפוי ייספג בצורה הטובה ביותר כאשר המשטח עליו הוא מיושם יהיה בטון כך שמומלץ להתקין גם שכבת בטון בתור השכבה העליונה של המשטח.

חברת מיכאל גרינברג מתמחה ביישום ריצופים מיוחדים וציפויים שונים לריצוף כמו אפוקסי, MMA ועוד. החברה לקחה חלק בפרויקטים גדולים ומשמעותיים בארץ. מוזמנים ליצור קשר.

חומר לציפוי רצפות