ציפוי אפוקסי לבטון

בטון הוא אחד החומרים החזקים ביותר שישנם, אך לצד החוזק שלו, או דווקא בשל כך, הוא נחשב גם לחומר סופג הקולט אל תוכו חומרים הבאים איתו במגע, כאלה שיכולים גם להזיק לו בסופו של דבר, להחליש אותו וליצור בו "תפרים" שהם מעין סדקים המחלישים את אחידות החומר. ציפוי אפוקסי לבטון ימנע את ספיגתם של חומרים לתוכו, בין אם מדובר על לכלוך או אבק ובין אם חומרים כימיים חזקים כמו חומצות, שמנים ועוד. לכן, ציפוי זה מומלץ מאוד ליישם על ריצוף בטון וגם ריצוף בכלל של חללים בהם ישנה עבודה עם חומרים כימיים, כמו גם באזורים בהם ישנו מעבר של כלי רכב שיכולים לשחוק את הריצוף כמו חניונים ומוסכים או   באולמות הייצור בהם הריצוף צריך לעמוד בעומסים כבדים של מכונות וגם בגרירת משקלים כבדים ממקום למקום.

איך מיושם ציפוי אפוקסי לבטון

ציפוי אפוקסי לבטון מגיע כנוזל או במצב מעט סמיך/ צמיגי יותר. בערבובו עם זרז כימי מתאים נוצרת תערובת אשר מתייבשת תוך מספר שעות כך שהציפוי הוא עמיד וחזק. לפני יישום הציפוי נעשה ניקוי יסוד של פני השטח ואף שיוף או החלקה כדי ליצור פני שטח שיקלטו את הציפוי באופן שווה. יישום הציפוי נעשה ע"י שפיכתו כשיש לו יכולת של פילוס עצמי- התפשטות על פני השטח כולו באופן שווה כמעט ללא צורך בעזרה מצד מבצעי העבודה אך כמובן שהם שמים לב שהפילוס נעשה באופן מדויק ומתערבים אם נדרש. כדי ליצור ציפוי עמיד וחזק מספיק יישומו נעשה בשני סבבים. לאחר התייבשות שכבה ראשונה שלוקחת מספר שעות נעשית מריחת השכבה השנייה.

ציפוי אפוקסי מלמעלה ומלמטה

ציפוי אפוקסי לבטון מצוין לריצוף, במיוחד כאמור באזורים המתמודדים עם תנאים סביבתיים מאתגרים (חום/ קור קיצוניים, חשמל סטטי, חומרים דליקים ועוד) אך לא רק. הוא משמש כחומר איטום מעולה בגלל היותו עמיד גם בפני רטיבות. לכן, משתמשים בו גם לאיטום גגות לקראת החורף. ציפוי אפוקסי לבטון, מתאים במיוחד באזורים כמו אולמות ייצור במפעלים שונים, חניונים, מוסכים ועוד צריך להתבצע בצורה הטובה ביותר תוך התאמת הציפוי המתאים לתנאים במקום (ישנם הבדלים קטנים בין סוגי ציפוי אפוקסי שונים). לכן, גם לבחירת הציפוי המתאים ביותר וגם ליישומו באופן יסודי פנו לחברה המתמחה בתחום כמו מיכאל גרינברג אשר לקחה חלק בפרויקטים גדולים בארץ וגם בעולם. מוזמנים ליצור קשר.

ציפוי רצפת בטון

ריצוף בטון מוכר במיוחד באזורים תעשייתיים, באולמות יצור, מחסנים, מוסכים ועוד. עם זאת, היום יש הבוחרים ברצפת בטון גם בבתים פרטיים בגלל האפשרות לבטון מוחלק שהוא בעל מראה עדין ודקורטיבי המתאים גם לבתים פרטיים מבחינה עיצובית. בטון הוא אמנם חומר עמיד עם יכולת ספיגה גבוהה, אך עדיין גם בו נוצרים עם הזמן "תפרים" וישנה שחיקה מסוימת. ציפוי רצפת בטון בחומר המקנה לה הגנה יהפוך את הריצוף לעמיד ובעל מראה כמו חדש למשך שנים. אחד החומרים המרכזיים המשמשים ציפוי לרצפת בטון הוא אפוקסי, חומר המשמש היום גם לציפוי של רהיטים שונים ונותן להם הגנה מפני שריטות וגם מראה מבריק.

איך נעשה ציפוי רצפת בטון?

בטון הוא החומר המתאים ביותר ליישום של ציפוי אפוקסי או ציפוי דומה עליו. הבטון סופג את הציפוי בצורה הטובה ביותר כך שהם הופכים לאחד, זאת בניגוד לחומרי ריצוף אחרים כמו גרניט פורצלן או קרמיקה אשר יש להם גלזורה המפרידה בין הריצוף לבין הציפוי כך שהוא אינו ממלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר. ציפוי רצפת בטון מגיע לרוב כנוזל או חומר מעט סמיך יותר. ערבובו עם חומר כימי אחר גורמת לו להתקשות מספר שעות לאחר מריחתו על גבי משטח הבטון. כמובן שלפני ציפוי רצפת בטון הרצפה עוברת ניקוי יסודי ואף החלקה מסוימת כדי שהציפוי ייספג היטב.

כל היתרונות של ציפוי לריצוף

ציפוי רצפת בטון שומר על הריצוף מפני שחיקה גם כשמדובר על משקלים כבדים מאוד שצריך הריצוף לשאת עליו כמו מכונות כבדות המונחות עליו באופן קבוע, מלגזות באולמות ייצור ומחסנים או לחילופין כלי רכב במוסכים וחניונים אשר נעים עליו. הציפוי עמיד בפני חום ואש ולכן מסייע בשמירה על בטיחות אש. במפעלי מזון ותרופות הוא חיוני בגלל שמירה טובה יותר על היגיינה וסטריליות וגם הגנה על הריצוף מפני חומרים כימיים חזקים שעלולים להישפך עליו כמו חומצות, שמנים ועוד. מעבר לכך ציפוי רצפת בטון נותן למקום מראה אסתטי יותר. המראה החלק והמבריק עם או ללא הצבע ללא ספק משדרגים חלל שלפני כן היה בו משטח בטון ללא ציפוי כלשהו.

ציפוי אפוקסי לבטון