ציפוי אפוקסי לתעשייה

המשטח או הריצוף של מפעלים שונים ובכלל אזורי מלאכה ותעשיה למיניהם כמו מוסכים ואפילו חניונים צריך לעמוד בפני עומסים כבדים מאוד, בין אם משקלים כבדים המונחים או נעים על פני המשטח ובין אם חומרים הכימיים חזקים כמו חומצות בהם יש שימוש ומגיעים גם לרצפה לא מעט, ולאלה יש להוסיף גם תנאים סביבתיים לא נוחים כמו חום, קור ולחות ועוד. כדי שמשטח יוכל לעמוד בעומסים אלה ללא הצורך להחליף חלקים בו או לבצע תיקונים נעשה ציפוי המשטח באמצעות חומר ציפוי אפוקסי לתעשייה. ציפוי אפוקסי הוא ציפוי דק מאוד אך עמיד המשמש כחוצץ בין עומסי משקל או חומרים שונים לבין משטח הריצוף עצמו. לציפוי אפוקסי תכונות שהופכות אותו למושלם למטרה זו.

כל היתרונות של ציפוי אפוקסי לתעשיה

ציפוי אפוקסי לתעשייה עשוי פולימרים והוא מגיע כנוזל צמיגי. ערבובו עם חומר המהווה זרז כימי מביא להתקשותו במהירות יחסית ולהיווצרות ציפוי דק אך עמיד מאוד. עמידותו של הציפוי מסייעת לשמירה על סטריליות והיגיינה הנחוצה מאוד במפעלי מזון ותרופות. הציפוי יכול להיות גם אנטי בקטריאלי. הציפוי עמיד בפני משקלים כבדים בין אם אלה מכונות כבדות המונחות עליו ובין אם אלה מלגזות שנעות ברחבי האולם או המחסן או כלי רכב שנעים במוסך או חניון. הוא עמיד בפני אש כך שמסייע במניעת התלקחות גם בעבודה עם חומרים דליקים ובשמירה על בטיחות אש. בכלל, ציפוי אפוקסי לתעשיה דוחה חומרים כמו לכלוך או אבק ולכן לאחרונה יש בו גם שימוש בבתים פרטיים.

ציפוי אפוקסי גם לאסתטיקה ועיצוב

אמנם תכונותיו של ציפוי אפוקסי לתעשייה הופכות אותו לנחוץ בעיקר במובן הפרקטי והבטיחותי אך כאמור היום יש לו גם ביקוש בבתים פרטיים. הציפוי האפוקסי יכול להיות בגימורים שונים, להיות שקוף או צבעוני, מבריק או חצי מבריק. ניתן לשלב בו אלמנטים עיצוביים כמו שבבים צבעוניים או חומר מנצנץ. מעבר לכך הוא יוצר משטח חלק ללא קווי הפרדה בין המרצפות, מה שנותן מראה אחיד ויוצר תחשה של מרחב. כאמור החומר עמיד בפני מגוון חומרים מה שיכול לסייע גם בבתים פרטיים, במיוחד עם ילדים קטנים, והאבק לא נספג בריצוף אלא קל מאוד לניקוי.

מיכאל גרינברג היא חברה המתמחה בציפויים של מגוון סוגי חללים ואזורים, החל מאולמות ייצור גדולים ועד בתים פרטיים. מוזמנים ליצור קשר.

ציפוי אפוקסי לתעשייה