ההכנות לביצוע הציפוי כללו הכנה מכאנית וטיפול בשמנים עם מסיר שומנים תעשייתי ARDEX DGR שסופק ע"י כרמית מ.פיקס.
לאחר הניקיון ייושם פריימר ייחודי ARDEX R6E שמסוגל להיתפס על בטון משומן ולבצע עיגון בתשתית שמהווה בסיס חזק ויציב לציפוי שעליו.
הכנת השטח בדרך זו חסכה את הפירוק והיציקה מחדש של הרצפה כולה וחסך לנמל כ-1 מיליון ₪ ולא פחות חשוב נחסכה השבתה של כחודש וחצי!
העבודות בוצעו בהתייחסות מיוחדת לשאיבת אבק תוך כדי ההכנות כדי לשמור על פגיעה מינימאלית בפעילות ובציוד שבמוסך.
השמנים נספגו במהלך עשרות שנים לעומק של 5 ס"מ בבטון!
הכנה מכאנית להסרת מ"מ בודדים מפני הבטון ומריחת ARDEX DGR – מסיר שומנים ייחודי שמוציא שמנים מעומק הבטון.
הכנה מכאנית להסרת מ"מ בודדים מפני הבטון ומריחת ARDEX DGR – מסיר שומנים ייחודי שמוציא שמנים מעומק הבטון.
סיום עבודות הציפוי – אפריל 2016
לציפוי השתמשנו באפוקסי טהור עם קוורץ לעמידות בשחיקה ונעילה עם פוליאוריטן עמיד כימית עליון, הציפוי בעובי 6 מ"מ.
הציפוי עומד בנפילת חפצים כבדים ושחיקת צמיגים בסיבוב על המקום, כמו כן עמיד לרוב השמנים והדלקים הנשפכים עליו.
בזכות הציפוי השמנים לא נספגים וכך הניקיון קל יותר, עם גרניק או מכונת שטיפה וסבון.
סיור להתרשמות ממצב הציפוי – יולי 2019
עכשיו בחלוף יותר משלוש שנים סיירנו במוסך עם מנהל המוסך והתרשמנו מעמידות הציפוי ותפקודו תחת תנאים קשים.
במוסך נערכים סיורים של לקוחות וגופי בקרה במטרה להרשים אותם מהרמה הגבוהה של הרצפה והמבנה כולו!
הציפוי מורכב ממספר שכבות שמחוברות חזק ביניהן, גם אם ישנה פגיעה מכאנית אז הציפוי עדיין תפוס חזק בבטון ואינו מתקלף, כך ניתן לתקנו מקומית ללא נזק גדול לשלמותו הכללית, תוך שהוא ממשיך לשמור על הבטון!
בצמוד לתעלות הניקוז בוצעו פרטים מיוחדים למניעת קילוף ושבר, בניגוד לציפויים רבים שנכשלים במקומות אלו.
שטיפות ותחזוקה מונעת תשמור על חיי הציפוי לשנים רבות!