ציפוי רצפה

אם בעבר ריצוף חלק לחלוטין וללא תפרים היה מיושם בעיקר במבנים תעשייתיים: אולמות ייצור במפעלים, מחסנים, מוסכים או חניונים, היום משטחים שעליהם ציפויי רצפה ההופכים את המשטח לעמיד נפוצים יותר ויותר גם בבתים פרטיים. היום גם מושם דגש רב יותר במשטחים עם ציפויים אלה על המראה האסתטי ואפילו על עיצובים ייחודיים ולא רק על הצד הפרקטי. ציפויי רצפה יכולים להיות ציפוי אפוקסי, ציפוי MMA או פוליאוריטן צמנט. כולם למעשה שייכים לאותה משפחה של חומרים פולימרים שהם עמידים מאוד וליישומם על גבי משטחים ישנם יתרונות רבים.

כל היתרונות של ציפויי רצפה

כאמור, ציפויי רצפה שציינו קודם הם קודם כל בעלי עמידות רבה ויכולת להוות מחסום יעיל מאוד בין חומרים אחרים ואף תנאים סביבתיים לבין משטח הריצוף עצמו. הדבר מסייע לשמירה על היגיינה וסטריליות הנחוצות מאוד במיוחד במפעלי תרופות ומזון. בתעשיות אלה וגם מוסכים או מפעלים אחרים, ישנה עבודה וגם אחסון של חומרים כימיים שיכולים לגרום לנזק להתמוססות חומר הריצוף ואפילו התלקחות. הציפוי העמיד מונע נזקים ואף מסייע בשמירה על בטיחות אש. ציפויי רצפה עמידים גם בפני שינויי טמפרטורה ולחות גבוהה לכן מתאימים לעסקי מזון ומטבחים תעשייתיים, חדרי קירור ועוד.

איך מיושמים הציפויים?

מומלץ מאוד ליישם ציפויי רצפה לסוגיהם על שכבת בטון או לפחות על ריצוף ללא גלזורה כך שתהיה לו יכולת ספיגה גבוהה יותר ולא על ריצוף כמו קרמיקה או גרניט פורצלן. לכן, אם מדובר על משטח שיש בו כבר ריצוף, תהיה בד"כ הסרה של הריצוף ללא החול שתחתיו והתקנת ריצוף ללא הציפוי המונע ספיגה. ניתן גם להגיע לשכבת הבטון המקורית של המבנה אך שיטה זו בעייתית יותר. גם ליישום הציפוי יש שיטות שונות. לדוגמה,  ציפוי אפוקסי ניתן ליישם בשיטת  צביעת אפוקסי, אפוקסי בעל פילוס עצמי או אפוקסי רב שכבתי. בחירת השיטה תלויה בעובי השכבה הקשורה למטרת הציפוי: האם בעיקר כתוספת דקורטיבית כמו בבית פרטי או שנדרשת עמידות גבוהה בפני משקלים גבוהים כמו באולמות ייצור.

ציפוי רצפה הם נושא הדורש מיומנות ומקצועיות. לכן, פנו בנושא לחברה מתמחה בתחום כמו מיכאל גרינברג אשר מאחוריה פרוייקטים רבים בתחום בסדרי גודל שונים. מוזמנים ליצור קשר.

ציפוי לרצפה

רצפה עם ציפוי מבריק וחלק היוצר מראה אחיד ללא תפרים וללא הפרדה בין מרצפות נותן למקום מראה מרווח יותר וייחודי. לכן, לא מעט בוחרים ליישם ציפוי לרצפה גם בבתים פרטיים ולא רק באולמות ייצור, אולמות ספורט, חניונים ומבנים נוספים בהם הוא בגדר חובה ממש כדי לעמוד בתקנים ולשמור על עבודה בטוחה. ציפוי לרצפה יכול להיות ציפוי אפוקסי או ציפוי MMA אשר שניהם מורכבים מפולימרים ומגיעים בצורה נוזלית עד צמיגית (האפוקסי) או בצורה אבקתית- גרגרית (MMA). שני סוגי הציפוי, בערבובם עם חומר המהווה זרז כימי, מתקשים והופכים לציפוי עמיד המגן על הריצוף מפני שחיקה וחדירת חומרים שאינם רצויים.

היכן מומלץ ליישם ציפוי לרצפה?

ציפוי לרצפה ניתן כאמור ליישם בבתים פרטיים אך היתרונות שלו מבחינה פרקטית חשובים ביותר למבנים או אזורים תעשייתיים מסיבות שונות. ציפוי שהוא מעט עבה יותר מגן על המשטח מפני שחיקה ושפשוף שנוצרים בגלל משקלים כבדים, בין אם באופן סטטי (כמו מכונות באולם ייצור) ובין אם בתנועה (כמו כלי רכב בחניונים ומוסכים). לכן בכל אזור בו ישנן מכונות או תנועת כלי רכב, מלגזות וכו' מומלץ מאוד ליישם ציפוי לרצפה שיהיה ייעודי לכך. באזורים בהם יש עבודה עם חומרים כימיים חזקים כמו חומצות ושמנים הציפוי יגן על המשטח מפני תגובה שעלולה לגרום לנזק כמו המסה של הריצוף או על העובדים במקום בגלל האפשרות לנקות אותם בקלות רבה יותר. בכלל, הציפוי מאפשר שמירה טובה יותר על היגיינה ולכן נחוץ במפעלי מזון ותרופות וגם עמיד בפני חום או קור וכן בפני לחות ולכן מומלץ בחללים כמו מטבחים תעשייתיים או מסעדות, חדרי קירור וגם חדרים לחים בבית כמו מטבח או אמבטיה.

ליישם ציפוי מתאים רק עם חברה מומחית בתחום

בחירת ציפוי לרצפה שישרת אתכם בצורה הטובה ביותר וגם יתן לחלל מראה אסתטי ואף דקורטיבי אינם עניין של מה בכך. ישנם הבדלים בין סוגי ציפויים בהתאם למטרה או לסוג החלל בו הם מיושמים, למשל ציפויים אנטי בקטריאליים שמתאימים מאוד למפעלי תרופות, ציפויים מעט עבים יותר באולמות ייצור עם מכונות כבדות וגם מבחינת המראה ישנו הבדל ביניהם. לכן, בבחירת הציפוי ובכלל כדי שהעבודה תתבצע על הצד הטוב ביותר בחרו חברה המתמחה בתחום כמו מיכאל גרינברג, חברה שלה ניסיון רב ביישום ציפויים על משטחים שונים במגוון פרויקטים. מוזמנים ליצור קשר.

ציפויי רצפה