ציפוי רצפות תעשייתיות

אולמות ייצור, מחסנים ואזורים אחרים במפעלים ושטחי תעשיה מתמודדים בד"כ עם תנאים סביבתיים לא פשוטים וגם נעשה בהם שימוש בחומרים כימיים חזקים כמו חומצות, שמנים ועוד. הדבר נכון גם לתעשיות קלות יותר כמו תעשיית המזון והתרופות וגם לתעשיות כבדות. לכן, בסיס החלל שהוא הריצוף או המשטח עליו העבודה מתבצעת צריכים להיות עמידים וחזקים הן בפני שחיקה כימית הנובעת ממגע עם חומרים חזקים והן שחיקה מכנית הנובעת ממשקלים כבדים המונחים על המשטח או נעים עליו (מלגזות הנוסעות עליו או אפילו עגלות משא הנגררות עליו). לכן, ציפוי רצפות תעשייתיות הוא חשוב לשמירה על תנאי עבודה נוחים יותר, בטיחות וגם עמידות המבנה.

התכונות החשובות של ציפוי רצפות תעשייתיות

חומר המשמש בתור ציפוי רצפות תעשייתיות כמו ציפוי אפוקסי, פוליאוריטן צמנט או MMA צריכים להיות עם שתי תכונות מרכזיות: עמידות מצד אחד וגמישות מצד שני. גמישות החומר מאפשרת לו להתכווץ ולהתרחב (באופן מינימלי שאינו נראה לעין) בהתאם לתנאים, למשל שינויי טמפרטורה מחום לקור ולהיפך. העמידות באה לידי ביטוי בדחיה של חומרים שנמצאים עליו וחסימתם מפני חדירה אל תוך הציפוי עצמו וגם אל המשטח אותו הוא מצפה. הדבר חשוב מאוד לשמירה על היגיינה וסטריליות הנדרשת במפעלי מזון ותרופות ובכלל למפעלים, סדנאות עבודה, מוסכים ועוד בהם נעשה שימוש בחומרים כימיים חזקים. עמידות ציפוי רצפות תעשייתיות הוא גם בפני אש כך שהוא מונע התלקחות בעבודה או אחסון חומרים דליקים.

ציפוי המוסיף גם למראה המקום

כאשר חושבים על אולם ייצור, מוסך או מחסן, הדבר האחרון שנראה משמעותי הוא המראה האסתטי ובוודאי מראה דקורטיבי ועיצובי. ציפוי רצפות תעשייתיות יכול להוסיף למקום גם מבחינה אסתטית. המראה החלק והמבריק בהחלט מוסיף לאסתטיקה ולתחושה של העובדים במקום. ניתן לבחור ציפוי שקוף או צבעוני, עם תוספות מיוחדות כמו שבבים צבעוניים. הציפוי יכול להיות מבריק או חצי מבריק, כך שניתן ליהנות מציפוי שעונה על כל הצרכים מבחינה פרקטית וגם מוסיף לתחושה הנעימה במקום.

חברת מיכאל גרינברג מתמחה ביישום ציפויים למגוון רחב של מבנים כמו מפעלי תרופות ומזון, חניונים, מוסכים וגם בתים פרטיים. מוזמנים ליצור קשר.

 

ציפוי רצפות תעשייתיות