רצפות למפעלי מזון

אחד התנאים שמפעלי מזון נדרשים לעמוד בהם הוא שמירה על סטריליות והיגיינה. אין ספק שהדבר הוא קריטי כאשר מדובר על מוצרי מזון. שמירה על היגיינה וסטריליות נעשית לא רק באמצעות שמירה על ניקיון מכונות הייצור או שימוש באמצעים כמו כפפות וכובעים ייעודיים לעובדי המקום. גם רצפות למפעלי מזון צריכות להיות נקיות וסטריליות ולעמוד בתקנים מחמירים. הדרך של מפעלי מזון לשמור על סטריליות הרצפה בצורה הקלה ביותר שניתן היא באמצעות ציפוי הרצפות בחומר שהוא עמיד ומונע חדירת חומרים מזיקים לריצוף שיהיה קשה לנקות אותם ואף עלולים להזיק בגלל ריאקציה עם החומר ממנו עשויה הרצפה. ציפוי אפוקסי הוא אחד מסוגי הציפוי הנפוצים והשימושיים ביותר במפעלי מזון

כל היתרונות של ציפוי רצפות למפעלי מזון בציפוי אפוקסי

ציפוי אפוקסי וגם סוגים דומים של ציפוי כמו MMA הם תערובת של פולימרים שכאשר מוסיפים להם חומר כימי מסוים הם מתייבשים ומתקשים והופכים כך לציפוי עמיד מאוד. כאמור, כשמדובר על רצפות למפעלי מזון, הציפוי האפוקסי נחוץ מאוד לשמירה על היגיינה וסטריליות הרצפה. עם זאת, יש לציפוי יתרונות נוספים. באולמות ייצור בהם יש מכונות כבדות, ציפוי מונע שחיקה של הריצוף, שפשוף או יצירות סדקים ושברים. ניתן לבחור ציפוי עבה יותר מהסטנדרט כאשר המטרה היא בין היתר מניעת שחיקה בגלל משקלים כבדים. הציפוי העמיד בפני חומרים כימיים חזקים כמו חומצות או שמנים שיש בהם שימוש בתעשיית המזון מגן על הריצוף מפני תגובות לא רצויות כמו התמוססות חומר הריצוף וגם מסייע בשמירה על בטיחות אש.

ציפוי עמיד למגוון רחב של מבנים

מלבד ציפוי רצפות למפעלי מזון בציפוי אפוקסי ודומיו, בסוגים שונים של מבנים נעשה שימוש בציפויים אלה. ראשית, בניגוד לעבר, היום גם בבתים פרטיים מיושמים ציפויים שיכולים להיות גם דקורטיביים ואפילו להוסיף לעיצוב. מעבר לכך, הם מיושמים בעסקי מזון כמו מטבחי מסעדות שגם בהם יש שימוש רב בשמנים וחומרים שעשויים להתלקח ואלה אזורים חמים במיוחד. כך גם באולמות ספורט, מוסכים, חניונים ומפעלי תעשיה מכל הסוגים.

חברת מיכאל גרינברג מתמחה ביישום ריצופים וציפויים מיוחדים המיועדים ליצירת משטח שהוא עמיד מאוד, נוח וגם בעל מראה אסתטי ואף מעוצב. החברה לוקחת חלק בפרויקטים מובילים בארץ ואף בעולם. מוזמנים ליצור קשר.

ציפוי רצפות לתעשיית המזון

תעשיית המזון צריכה לעמוד בתקנים מחמירים לא רק לגבי חומרי הגלם ואופן ייצור המזון עצמו אלא גם לגבי התנאים הסביבתיים שישנם במקום. אחד הפרמטרים לשמירה על תנאים סביבתיים על פי התקן הוא ריצוף שיסייע בשמירה על היגיינה, סטריליות ואף עמידות בפני השפעת חומרים כימיים שונים שיש בהם שימוש בתעשיית המזון. לכן, במפעלי מזון רבים מיישמים ציפוי רצפות לתעשיית המזון. מדובר על ציפוי שעמיד בעצמו ולכן גם שומר על הריצוף שתחתיו מפני השפעות לא טובות של שינויי טמפרטורה שיכולים להיות באזורים שונים של מפעלי מזון, כולל קור, שמירה על אי חדירת לכלוך ואבק היכולים לפגוע בהיגיינה ועוד.

מהו ציפוי רצפות לתעשיית המזון?

ציפוי רצפות לתעשיית המזון כולל מספר סוגים של ציפויים שהעיקריים בהם הם ציפוי אפוקסי ו MMA. שני סוגי הציפויים שייכים למעשה למשפחה אחת של חומרים פולימרים הנחשבים עמידים מאוד. ציפוי אפוקסי מגיע כנוזל או כחומר צמיגי ואילו MMA מגיע בתור חומר אבקתי. גם אפוקסי וגם MMA מתייבשים בהוספת חומר נוסף. אז הם הופכים מחומר נוזלי/ תערובת אבקתית לציפוי דק וקשה שיכול להיות מבריק, חצי מבריק, שקוף וגם צבעוני או עם תוספות דקורטיביות. לכן, היום חומרים אלה לא משמשים רק בתור ציפוי רצפות לתעשיית המזון ובאופן כללי למבנים תעשייתיים אלא גם לבתים פרטיים.

יתרונות רבים לציפוי הריצוף

ציפוי רצפות לתעשיית המזון נדרש במיוחד לשמירה על היגיינה וסטריליות אך יש לו יתרונות נוספים. במיוחד כשזהו ציפוי עבה יחסית (עדיין דק מאוד עבור מי שרואה את הריצוף) הציפוי יגן על המשטח שתחחתיו מפני שחיקה מכנית שיכולה להיות בחניונים בגלל מעבר של כלי רכב רבים על המשטח, במוסכים וגם באולמות ייצור בהם ישנם משקלים כבדים המונחים על המשטח של מכונות הייצור או מעבר של מלגזות הנעות על פני המשטח ועלולות לשחוק אותו ללא ציפוי מגן מתאים. הציפוי מונע חלחול של חומצות, שמנים ודלקים אל המשטח או הריצוף עצמו ומסייע כך גם במניעת התלקחות שעלולה לקרות.

חברת מיכאל גרינברג מתמחה בכל הקשור לריצופים וציפויים מיוחדים, בין אם במפעלי תעשיה למיניהם ובין אם בבתים פרטיים. מוזמנים ליצור קשר.

רצפות למפעלי מזון