ציפוי אנטי סטטי

באולמות ייצור בהם ישנה עבודה מתמשכת עם ציוד אלקטרוני וחשמלי עלול להיווצר חשמל סטטי המסכן את העובדים ואת הנמצאים במקום, במיוחד אלה הנוכחים במקום במשך שעות. לכן, חשוב למגן עובדים אלה מפני החשמל הסטטי. ביגוד שהוא אנטי סטטי הוא חובה באולמות ייצור או מבנים בהם ישנה התעסקות מתמדת עם ציוד אלקטרוני. אמצעי נוסף החיוני מאוד הוא ציפוי אנטי סטטי לריצוף בכל חדר או אולם כזה. בשילוב פסי נחושת המובילים את החשמל העודף אל ההארקה הבטיחות תהיה אף גבוהה יותר.

מהו ציפוי אנטי סטטי?

ציפוי אנטי סטטי כולל מספר סוגי ציפויים שהמשותף להם הוא היותם תערובת של פולימרים אשר בתוספת חומר כימי מתאים מתקשה  והופכת להיות ציפוי עמיד מאוד, כולל בפני חשמל סטטי שהוא חשמל עודף שמייצרים ציוד אלקטרוני או מכשירים חשמליים אחרים בזמן עבודתם. ציפוי אנטי סטטי גורם לפריקה מבוקרת והדרגתית של החשמל הסטטי שנוצר. למעשה כולנו מכירים את ההיתקלות הלא נעימה בחשמל סטטי, במיוחד בימים חמים ויבשים, כאשר אנו מניחים את היד על ידית הדלת ו"חוטפים זץ". כשהדבר קורה בבית בעוצמה חלשה אין בכך סכנה, אך כשהדבר קורה במפעל בו מכונות העובדות בעוצמה ומייצרות כמות גדולה יחסית של חשמל סטטי הדבר עלול לסכן ולכן חשוב מיגון כמו ביגוד כמתאים וגם ציפוי אנטי סטטי לריצוף.

היתרונות הנוספים של הציפוי

ציפוי אפוקסי או ציפוי MMA מיושמים במפעלים רבים, אולמות ייצור, מחסנים ומבנים נוספים כמו מוסכים, חניונים ועוד. הסיבה אינה רק שהם מהווים ציפוי אנטי סטטי אלא בכלל היותם שכבת מגן. הציפוי עמיד בפני לחות ושינויי טמפרטורה, כולל בפני קור ולכן הוא מיושם בעסקי מזון, הן במטבחים שהם חמים והן בחדרי קירור. במפעלי תרופות הוא שומר על סטריליות והיגיינה. הוא דוחה לכלוך, אבק וגם עמיד בפני חומרים כימיים רבים. עמידות הציפוי בפני חומרים חזקים כמו חומצות, שמנים ודלקים מגנה על המקום גם בפני התלקחות ומסייעת בשמירה על בטיחות אש. מעבר לפן הפרקטי, למשטח עם ציפוי ישנו מראה אסתטי שיוצר אזור חלק  ומבריק במידה המתאימה.

חברת מיכאל גרינברג מתמחה בכל הקשור לריצופים וציפויים מיוחדים למגוון מבנים: מפעלי מזון ותרופות ומפעלי תעשיה אחרים, חניונים, מוסכים וגם בתים פרטיים. מוזמנים ליצור קשר.

ציפוי אנטי סטטי