ציפוי MMA

כדי להגן על משטחים שונים מפני בלאי ומתגובה של חומר הריצוף עם חומרים כאלה ואחרים, במקומות רבים מיושם ציפוי עמיד מעל שכבת הריצוף, בין אם המשטח עשוי בטון, עץ, פלסטיק או מתכת. ציפוי MMA הוא דוגמה לציפוי כזה אשר מקנה למשטח עליו הוא מיושם עמידות בפני שחיקה מכנית וגם בפני חומרים כימיים. מטרת ציפוי MMA דומה מאוד לזו של ציפוי אפוקסי אך החומר וגם תהליך היישום שונים, למרות שמדובר על חומרים מאותה משפחה: פולימרים. MMA או מתיל מטאקרילט הוא תערובת של פולימרים ושרף. גם הוא, כמו האפוקסי עמיד בפני שינויי טמפרטורה, לחות, עומס מכני וחומרים כימיים כך שיישום הציפוי מצוין לשמירה על בטיחות אש, שמירה על המשטח שתחת הציפוי כמו חדש ועל הניקיון.

איך מיושם ציפוי MMA?

ציפוי MMA מגיע כתערובת גרגרית- אבקתית, זאת בניגוד לאפוקסי המגיע בצורת נוזל. את התערובת מורחים על המשטח, לרוב התערובת נמרחת על גבי שכבת בטון המותקנת במיוחד למטרה זו כך שיש קודם כל להתקין את שכבת הבטון ורק אז למרוח עליה בשני סבבים את הציפוי. ציפוי MMA מתייבש במהירות ללא צורך בהתערבות נוספת. ישנם סוגים שונים של ציפויי MMA בהתאם לסוג הגימור הרצוי שיכול להיות מבריק, חצי מבריק, או מערכות צבע גמישות. מערכות צבע גמישות נחשבות לציפוי המועדף כשזהו משטח באזור תעשייתי שצריך לעמוד בפני שחיקה מכנית בגלל מלגזות או מכונות כבדות משקל שנמצאות או נעות עליו.

כל היתרונות של הציפוי

ציפוי MMA הוא בעל יתרונות רבים. כפי שציינו, הוא מקנה למשטח אותו הוא מצפה עמידות הן בפני חומרים כימיים שעלולים בלעדיו ליצור תגובות כימיות לא רצויות והן בפני שחיקה מכנית. מעבר לכך, ציפוי MMA הוא אנטי בקטריאלי וקל מאוד לניקוי. חומר שנשפך נחסם ע"י הציפוי ואינו חודר אל המשטח שתחתיו בכלל. כך גם אבק ולכלוך. הציפוי דוחה אותם וניתן לנקותם בקלות עם מטלית לחה. יתרון נוסף הוא היכולת לשלוט ברמת החספוס של הציפוי. ניתן להתקין ציפוי חלק (כמובן שלא במידה שתגרום להחלקה) ואפשר ליצור רמת חספוס גבוהה עוד יותר למרות שהדבר לא יביא לשינוי במראה. אם רוצים לתת לציפוי מראה ייחודי ניתן להתקינו בתוספת שבבים צבעוניים המוסיפים לו צבע ומראה מיוחדים.

חברת מיכאל גרינברג היא בעלת ניסיון רב בהתקנת ציפויים למשטחים כמו ציפוי MMA או ציפוי אפוקסי. החברה לוקחת חלק בפרויקטים בסדרי גודל שונים. מוזמנים ליצור קשר

ציפוי MMA