רצפות לתעשיית התרופות

כאשר אנו חושבים על התנאים בהם צריך לעמוד מפעל לתרופות, הריצוף הוא אחד הדברים האחרונים שנחשוב עליהם אבל גם הריצוף שישנו באולמות הייצור, במחסנים ובחדרים אחרים במפעלי התרופות צריך לעמוד בתקנים ולהיות מותאם לתנאים המחמירים הנדרשים בתעשייה זו. אחד התנאים שמפעל לתרופות חייב לעמוד בו הוא היגיינה וסטריליות הנשמרות בכל רגע ורגע. מעבר לכך, בתעשיית התרופות ישנה עבודה עם חומרים כימיים שונים שעלולים ליצור תגובות כימיות שיכולות אף להביא להתלקחות במצבים מסוימים ולא לעמוד בתקנות בטיחות אש. לכן, רצפות לתעשיית התרופות חייבות להיות מותאמות לנדרש בתעשייה זו. הדרך הטובה ביותר להתאים את הריצוף לכך היא באמצעות ציפוי המקנה לריצוף עמידות ושמירה על היגיינה.

רצפות לתעשיית התרופות- איך הן עומדות בתקנים המחמירים?

כאמור, כדי שיהיה ניתן לעמוד בכל התנאים המחמירים, רצפות לתעשיית התרופות יהיו מצופות בשכבה המקנה להן עמידות ומהווה מחסום בפני חדירת חומרים רבים. הציפוי יכול להיות ציפוי אפוקסי או MMA שהמשותף לשניהם הוא היותם תערובת של פולימרים הנמרחים כשכבה על גבי המשטח שתחתיהם, מתייבשים באוויר והופכים להיות שכבה דקה וכמעט בלתי נראית אך קשיחה. כאשר מדובר על רצפות לתעשיית התרופות ניתן לבחור ציפוי שהוא אנטי בקטריאלי כך שהשמירה על היגיינה וסטריליות תהיה אפילו גבוהה יותר. את הציפוי מיישמים לרוב על שכבת בטון, כי הבטון הוא חומר הסופג בצורה הטובה ביותר את שכבת הציפוי כך שהם הופכים לאחד, זאת בניגוד לקרמיקה או גרניט פורצלן.

מהם היתרונות הנוספים של הציפוי?

בין אם זה ציפוי אפוקסי, MMA או סוגי ציפוי אחרים "מהמשפחה", רצפות לתעשיית התרופות אשר מצופות בשכבה זו הן עמידות בפני שחיקה מכנית, כך שבאולמות ייצור או מחסנים בהם יש מכונות כבדות או תנועה של מלגזות חשוב שיהיה ציפוי זה כדי למנוע את שחיקת הריצוף. כאמור הציפוי מקנה עמידות בפני חומרים כימיים שחדירתם אל תוך המשטח יכולה לגרום לו נזקים בעקבות תגובות לא רצויות. הציפוי הופך את המשטח לעמיד בפני התלקחות. מעבר לכך ישנו ציפוי יעודי העמיד במיוחד בפני קור ומקנה לריצוף עמידות בפני שינויי טמפרטורה, כולל קור משמעותי שללא הציפוי היה גורם לנזקים.

חברת מיכאל גרינברג מתמחה בכל הקשור לריצוף וציפוי אזורים ציבורים ותעשייתיים לסוגיהם: תעשיות מזון, תרופות, חניונים ועוד לצד ציפוי הנעשה בבתים פרטיים. מוזמנים ליצור קשר.

 רצפות לתעשיית התרופות